Strona 1 z 1

Jak złożyć wniosek do rozpatrzenia incydentu wyścigowego?

: 2017-08-21, 15:13
autor: Danio
Formularz zgłoszeniowy do Sędziów CPL:

Składając wniosek do sędziów załóż nowy temat wypełniając go w poniższy sposób. Wypełniając go odznacz kto jest koordynatorem ligi aby łatwo było przekazać sprawe odpowiednim osobom, w celu szybkiego rozpatrzenia sprawy. Pamiętaj zakładając temat aby odpowiednio go opisać, np. "CPL F2 GP Belgii, poważny wypadek na pierwszym zakręcie..."

Platforma + Liga:
Koordynator ligi:
Data:
Członkowie zaangażowani:
Opis:
Wprowadź opis sytuacji tutaj. Proszę spróbuj pozostać częściowym, ale pamiętaj, że wszystkie zainteresowane strony będą miały okazję porozmawiać.
Dowody: Zdjęcia / filmy zdarzenia, jeśli dotyczy.

Możesz zapytać stewardów o następujące sprawy.

● Wypadki wyścigowe: jeśli uważasz, że inny kierowca spowodował incydent - np. Uderzając w samochód, zmuszając cię do opuszczenia toru, dołączając się niezgodnie z przepisami lub ogólnie jeździ zbyt agresywnie - powinieneś zgłosić to do stewardów w celu zbadania sprawy.

● Ścinanie zakrętów: jeśli widzisz kolejnego kierowcę, uporczywie zyskujesz czas, nadużywając limitu toru, powinieneś zgłosić to do stewardów w celu zbadania sprawy.

● Usunięcie nieuczciwej kary czasu: jeśli otrzymasz karę czasową z gry i czujesz, że została ona nagrodzona niesłusznie, możesz zapytać o karę, która może zostać usunięta. Dokonując takiego dochodzenia, musisz przedstawić dowód nałożenia kary. Dowodem może być albo w formie materiału wideo, albo zdjęcie ekranu reżysera wyścigów po zakończeniu wyścigu, wskazujące, na jaką grzywnę i czas, kiedy został zastosowany. Wszelkie apele bez tego zostaną odrzucone.

Pamiętaj, że nie będziemy rozpatrywać kary, które mają wpływ na Twoją pozycję na torze podczas wyścigu. Obejmuje to przejazd przez pit lane jako rezultat stop&go (chyba że jest to spowodowane ewidentnym błędem gry).

Zauważ, że po zakończeniu wyścigu masz czas tylko 24 godzin (1 dzień), na zgłoszenie swojej skargi aby sędziowie mogli przeprowadzić śledztwo w związku z zaistniałym incydentem w którym uczestniczyłeś / byłeś świadkiem podczas wyścigu. Jeśli pojawią się nowe naruszenia zasad za pośrednictwem filmów wydanych po tym czasie, nadal można to zgłosić, ale tylko wtedy, gdy naruszenie to jest coś, co nie było widoczne dla innych kierowców podczas wyścigu w tym czasie.


Kto może publikować w panelu zarządców?


Każdy może zgłosić problem w panelu sędziowskim, ale tylko użytkownicy, którzy są bezpośrednio zaangażowani w incydent i członkowie zespołu F1 mogą publikować w wątkach. Nikt inny nie musi przedstawiać swojej opinii, chyba że zostanie specjalnie poproszony przez jedną z drużyn F1.


Kary:


Sędziowie mają różne kary, które mogą być stosowane do karania kierowców, którzy łamią nasze reguły wyścigowe, w zależności od wagi naruszenia. Poniższe kary są sortowane według kolejności ważności. Złamanie reguły prowadzi również do dodawania punktów karnych do Twojego imienia - dalsze szczegóły poniżej.

(Należy pamiętać, że kary mogą być łączone w przypadku wielokrotnych naruszeń w wyścigu, co może prowadzić do całkowitego karania o więcej niż to, co jest proponowane poniżej)

● 5-sekundowa kara czasowa;
● 10-sekundowa kara czasowa;
● 20-sekundowa kara czasowa;
● 30-sekundowa kara czasowa;
● Ban na następny wyścig (może być stosowany zamiast kar czasowych, jeśli kierowca nie skończył wyścigu);
● Dyskwalifikacja z wyścigu;
● Ban na wyścig;
● Zakaz wielokrotnego startu;
● Trwałe usunięcie z ligi;

Wszelkie kary będą skierowane do osoby, która popełniła błąd - nie możemy niestety zrekompensować nikomu innego osiąganej lokaty w wyniku czyjegoś działania. Wszystkie kary są przedyskutowane przez Zespół Sędziowski ( administratorów, moderatorów i koordynatorów ), a kierowca będzie zawsze poinformowany o wyniku. Zespół Stewardów jest całkowicie neutralny i nie będzie zawierał nikogo, kto może mieć wpływ na dany incydent.


System punktów karnych:


System punktów karnych jest sposobem na śledzenie danych kierowcy o złamaniu zasad czystego ścigania oraz do bardziej surowego karania powtarzających się przestępców. Punkty karne zostaną zastosowane obok normalnych kar wyścigowych, zgodnie z poniższą listą.

● 5 punktów - jazda niebezpieczna lub nieprzyzwoita;
● 5 punktów - Powodując niewielkie uniknięcie kolizji;
● 7,5 punktu - Powodując umiarkowaną kolizję;
● 10 punktów - Powodując poważne uniknięcie kolizji;
● 5 punktów - Nie zaczekanie na kierowce uwikłanego w kolizje (uszkodzonego kierowcę po zderzeniu);
● 5-15 punktów - Nadużywanie limitu toru (w zależności od wagi);
● 15 punktów - rezygnacja z wyścigu bez wcześniejszego wycofania się (nie licząc legalnych rozłączeń);
● 25 punktów - Celowe niszczenie samochodu (szczególnie poważny z możliwością wywołania samochodu bezpieczeństwa);
● 50 punktów - celowe najeżdżanie na innego kierowcę;

Jeśli zgromadzisz 25 punktów, otrzymasz Ban na kwalifikacje.

Jeśli zgromadzisz 40 punktów, otrzymasz Ban na 1 wyścig.

Jeśli zgromadzisz 50 punktów, Twoja pozycja ligi zostanie poddana przeglądowi, a prawdopodobnym wynikiem będzie usunięcie z ligi.

Punkty karne będą zazwyczaj resetowane przed nowym sezonem.


System reprymend:


Począwszy od sezonu 2 bedziemy śledzić czy jakikolwiek kierowca nie powoduje wypadków i kolizji oraz czy jest obecny na wyścigach.

Zależy nam aby liga sie rozwijała i posiadała non stop pelną frekwencje na każdym wyścigu. Dlatego też postanowiliśmy stworzyć coś takiego jak licencja kierowcy na która beda nakładane kary za przewinienia w wyścigu, nieobecności oraz kulturę osobistą/ szacunek do innych poza ligą.

Kary niestety będą surowe po to aby pokazać, że zależy nam na dobrej zabawie przede wszystkim jak i szacunku do innych niekoniecznie młodszych graczy ale również tych starszych :) .



Pamiętajmy również, że Samochód Bezpieczeństwa nie może być wywoływany specjalnym rozbijaniem bolidu czy tez parkowaniem w nieodpowiednim miejscu.



A więc:

od S2 każda kolizja, wypadek w zależności jak groźnie wyglądał komisja sędziowska może przyznać od 5 do 50 punktów karnych.
na licencji można zebrać w sumie 50 punktów karnych. Osoba która przekroczy ten limit automatycznie bedzie usunięta z ligi lub w skrajnych przypadkach przeniesiona do rezerwy.
w panelu sędziowskim znajdziesz informacje za co, ile i jak możesz uzbierać punkty.
nieobecności również podlegają karze punktowej nakładanej na licencje i będą wyglądać nastepująco:
1 wyścig - bez konsekwencji;
2 wyścig - jeśli będzie usprawiedliwiony - bez konsekwencji;
3 wyścig - wykluczenie z kwalifikacji na kolejny wyścig i dodatkowo 5 punktów na licencję;
4 wyścig - wykluczenie z dwóch kolejnych wyścigów i dodatkowo 15 punktów na licencję;
5 wyścig - wyrzucenie z ligi ewentualnie przeniesienie do rezerw;
nieobecność można zgłaszać najpózniej do piątku każdego wyścigowego tygodnia na stronie w wątku odpowiednio do tego utworzonego;
reprymendy
Podczas gdy kary za wyścig i system punktów karnych mają na celu rozwiązywanie problemów związanych z prowadzeniem śledztwa, system naganny zajmuje się kwestiami, które mogą wystąpić poza torem.

To proste - jeśli dostaniesz 3 nagany, wylatujesz. Otrzymanie 3 reprymend będzie równoznaczne z tym, że znajdziesz się na czarnej liście, co oznacza, że w przyszłości nie będziesz mógł wrócić do ligi.
Możesz otrzymać naganę za:

● Nie - pokazując wyścig bez uprzedniego powiadomienia Koordynatora Ligi/administracji;
● Celowe wychodzenie i wchodzenie do lobby sesji po dozwolonych 5 próbach (zgodnie z regulaminem);
● Ukazywanie obraźliwych zachowań wobec innego kierowcy, w lobby wyścigowym lub na forum/grupie;

Zauważ, że jeśli napotkamy sytuacje, w których zachowanie wymknie się z rąk i jest bardzo poważne, ban można zastosować bezpośrednio, niezależnie od nagromadzonych kar.

Czarna lista:

Czarna lista zawiera nazwiska kierowców, którzy zostali usunięci z lig - czy to poprzez gromadzenie 50 punktów karnych czy 3 naganne - oraz kierowców, którzy opuścili ligi podczas trwającego sezonu bez żadnego powodu.

Jeśli Twoje dane znajdą miejsce na czarnej liście zasadniczo oznacza, że nie będziesz mógł w przyszłości wrócić do ligi.